Kipróbáltuk a vörösvári TóPart Halsütödét

Mióta megnyílt, azóta tervezzük, hogy lemegyünk a vörösvári tavaknál nyárra megnyílt TóPart Halsütödébe. Egyrészt, mert szeretjük a halat, másrészt, mert az év helyi ötlete díjat látatlan odaadtam volna a kitalálónak és megvalósítónak. Lehet, hogy a várakozásaink voltak túl nagyok, de összességében viszont elsőre nagyot csalódtunk. Nem az ízekben, mert az csillagos ötös, de máris kifejtjük a tapasztalatainkat.

A helyszín kiváló. Hol máshol lehetne halsütödét nyitni, mint egy település horgásztó-hálózatának közepén, ahol egyébként is mindenfelé pecásokba botlik az ember. Ráadásul hétvégente kisebb zenés rendezvényeknek is helyet adnak; van sváb muzsika, Demeter Erik részéről akusztikus slágerek, de rendszeresen megszólal a kihelyezett zongora is. Mi egy hétköznap este kerestük fel a TóPart Halsütödét, így nem volt nagy tömeg, sőt. De egy-egy vendég folyamatosan érkezett, ha másért nem is, legalább egy limonádét kikérni. A halsütöde kinézete is teljesen rendben van, sörpadokon múlathatjuk az időt, és falhatjuk a finomabbnál finomabb halételeket.

Ha pedig már halételek, akkor térjünk is rá a lényegre. Kifejezetten széles a választék, a legegyszerűbb hekktől és rántott keszegtól vagy pontypatkótól egészen a lazacig, a harcsapaprikásig számos finomságot kaphatunk. Ráadásul harcsa és cápaburger, vagy éppen harcsa gyros is várja az éhes halkedvelőt. Ez utóbbi nagyon izgatta már az ízlelőbimbóinkat, így nem volt kérdés, hogy mit eszünk - bár a burgerekre is nagyon vágytunk. Főleg, hogy tudtam, írni is fogok az élményeimről, és úgy nem lenne olyan egysíkú... Ami azt illeti, a gyomrom még a vacsora végeztével is kívánta volna a burgert, a pénztárcám ugyanakkor nemet mondott, inkább ettem még egy kiadósat otthon. Itt érkezünk el ugyanis a negatívumokhoz, amelyek számunkra nagyon beárnyékolták a TóPart Halsütödét.

Az első ilyen, amin egyébként még hal esetében át is lendülne az ember, az ár. Viszonylag drágák az ételek egy tóparti - nem balatoni - büféhez képest, de a halat sehol nem adják olcsón, így havonta egyszer-kétszer egészen biztosan kiszorítottunk volna egy finom halvacsorát a tavaknál. Ennél sokkal nagyobb probléma az ár-érték arány. Egy harcsa gyros tál ugyanis 1650 Ft (lenne, de erre a megjegyzésre még kitérek később), amiért viszont nevetségesen kevés halhús jár. Az ízre nem lehet panasz, az egyik legfinomabb halas étel volt, amit eddig ettem, de nevetségesen kevés. Még feleségem is úgy ette meg a gyrostálat, hogy éhes maradt utána. Nekem tényleg kellett még egyet vacsoráznom otthon is...

Persze tényleg szeretném kiemelni a pozitívumokat, ha már ennyire jó ötletnek tartom a halsütöde megnyitását, és ezért hangsúlyozom, hogy nagyon finom volt az étel. Az egyik szűk keresztmetszet mindig a sültkrumpli, ami teljesen jó volt. Friss, ízletes. A szósz, amit nagyon ötletesen külön kis tálkában adtak, hogy ízlés szerint adagoljuk, szintén finom, aki szereti a kaprot, imádni fogja. A csíkokra vágott, gyros fűszerrel kezelt harcsahús zseniális. Egyszóval az egész harcsa gyros nagyon finom, csak nagyon kevés.

Ami még ár-érték arányban problémás lehet, az a limonádé, de bevallom őszintén, hogy nem nagyon tudnék olyan helyet mondani, ahol nem gondolkodtam még el azon, hogy mi kerül a pár forintból összerakott 4 dl üdítőben 400-700 Ft-ba. Aztán mindig rájövök, hogy a divat, a népszerűség, a kereslet. Ha pedig innivaló, akkor azt még megjegyzem, hogy egy valamire való vörösvári egészen biztosan Rotburger sört iszik egy ilyen helyen - már ha sörözik -, azt azonban éppen nem tudtuk megtenni, mert megromlott, és csak a hétvégére rendeltek új hordót. Így aztán maradt a Warsteiner, ami persze csak lokálpatrióta csalódást okozhatott. A fröccsválaszték egyébként szintén a pozitív listára kerülhet, nekem nagyon jól esett a nyári melegben a hal mellé lecsúszó hosszúlépés.

A személyzetről még nem esett szó, pedig ők az egyik legfontosabb részei egy étteremnek, büfének. Sok mindent nem lehet ezen részletezni, alapvetően kedvesek voltak a lányok, a dolgukat rendben elvégezték. Ha csak rajtuk múlt volna, akkor ezen blogbejegyzés megírása után biciklire is pattannék, és kikérnék egy harcsa gyrost, mert ahogy írtam róla ezt a pár sort, megjött hozzá az étvágyam. Viszont - és nem kizárt, hogy ez éppen a személyzet hibája volt -, valamiért a végén a két harcsa gyrostálért 3700 Ft-ot fizettem. Igen, 1650+1650=3700 Ft. Pontosabban 3700 és még valamennyi, mert akkor erre a részletre oda sem figyelve, "jó vásárlóhoz méltón" a blokkot is a pulton hagyva, 3800-ra kerekítettem a végösszeget, egy 200-ast visszakérve. Falatozás közben kezdtem számolgatni, amikor éreztem, hogy elég kevés lesz a kapott adag. Mivel a blokkot nem hoztam el, és a társaságunk is jelezte, hogy inkább hagyjuk a dolgot, mert nem szeretik a reklamálást, tényleg hagytam az egészet, elkönyveltem egy tévedésnek, és kész. De egy harcsa gyros salátával és krumplival, valamint egy másik csak salátával hogyan lett 3700 Ft, azt nem tudom, és enyhén szólva is meglepő, főleg, hogy az italokat külön pultnál, külön kell fizetni. Az is tény, hogy ebben az esetben csak magamra vethetek, hiszen fizetéskor nem árt számolni egyet, ha pedig felmerül egy kérdés, arra tényleg rákérdezni.

Mindent összefoglalva tehát nehéz helyzetben vagyok a TóPart Halsütödével kapcsolatban. Tudnám-e ajánlani? Hát, nem vagyok benne biztos. Inkább ne látogassátok meg? Ezt sem javasolnám. Az ételek tényleg nagyon finomak, a helyszín és az ötlet maga pazar, az árak kicsik magasak, a gyros mérete nem az igazi. A fizetési problémámat viszont nem veszem ide, bárhol előfordulhat hasonló. Pont azért, mert ennyire kettős érzéseim vannak, biztosan sokan lesznek törzsvendégek, és biztosan lesznek, akik hozzánk hasonlóan - sajnos - egyszeri vendégek maradnak. (Éppen ezért most a szokásosnál is jobban kíváncsiak vagyunk a ti véleményetekre, tapasztalatotokra, kommentben megírhatjátok ezeket.)

Pedig Tiszafüreden éppen pár hete ugrottam be munkából hazafelé jövet egy halsütő büfébe, és miattuk alig várom, hogy újra a Tisza-tó partjára vigyen az utam, ahol halazhatok egyet, ami után Poroszlón még egy házi rétesért is megállnék. Hasonló élményt szerettem volna itt, Pilisvörösváron is, és a legjobban azért vagyok csalódott, mert nem érzem úgy, hogy visszatérnék enni egy jót...

Ja, és ha már felvetődött a biciklire pattannék rész, egy kisebb kerékpártároló szerintem jól jönne, mert így csak a kemping kerítéséhez tudtuk nekitámasztani a bringáinkat. Ez persze nem égető probléma, mindössze egy javaslat, ami a helyszínhez passzolna.

Gribek Dániel

A hely tulajdonosa, Necz István nagyon korrekten reagált észrevételeinkre, amit fontosnak tartottunk megosztani olvasóinkkal:

"Nagyon régi vágyunk volt, hogy egy picit felpezsdítsük a tavak körüli életet és igazán boldog vagyok, hogy egyre többem látogatnak el hozzánk. Sajnos a terület saját adottsága az, hogy mivel a környező utak egyike sem aszfalt, nagyobb szél esetén egy kis port fúj a területünkre. A sátrunk oldalának a lezárásával és állandó locsolással azt gondolom, hogy már sokat javult a helyzet. A limonádéink árait a környék éttermeihez igazítottuk, amellett, hogy a piacon található egyik legjobb minőségű igazi gyümölcs szörpböl és nem szirupból készülnek, ráadásul elég sok gyümölcsöt is felhasználunk azok felszolgálásánál. A Rotburger az egyik kedvenc söröm, szerettük volna tartani, de mivel tisztán pasztőrizálatlan kézműves sörröl van szó, sajnos ilyen melegben egy egyszerü halsütöde nem volt képes a megfelelő tárolási hőmérsékletet biztosítani. Így olyan söröket választottunk, melyeket nem lehet kapni a környélen. Ilyen a Warsteiner és a Hacker Pschorr, melyek véleményem szerint kiválóan illeszkednek a környék arculatához. Ételekben folyamatosan igyekszünk fejlődni. Az első időszak, mint minden új étterem nekünk is kihívásokkal teli volt. Az ételeink árai 10-20 százalékkal alacsonyabbak a Római partnál , aminek köszönhetően egyre több vendégünk érkezik onnan is. A harcsa gyros tál 18 dkg afrikai harcsa húst tartalmaz, eddig nem volt a mennyiségre panasz, de a kedves újságíró kérésére megnöveltük a halhús mennyiségét. Mind emellett remélem, hogy sok örömet okozhatunk vendégeinknek.Most hétvégétől minden ételhez és italhoz egy kis papirkát adunk a vendégeknek, melyen leírhatják a véleményüket, ezáltal is segítve a fejlődést. A véleményt írók között minden héten egy kétszemélyes vacsorát sorsolunk ki!"

Gasztrokapu Blog

view counter

Programot ajánlok!

Navigáció

Belépés

Szavazás

Hányast adnál a Varkapu.info-nak a térség tájékoztatásával kapcsolatban?:

varkapu.info hírlevele

Mindig naprakészen legfrissebb híreinkből!